Det perfekta partiet

DPP logga

Partiet som lovar allt – till och med fred på jorden!

(inte för att vi tänker hålla det, men försöka duger…)

Mr Perfect
Vår partiledare, Mr Perfect
  Här nedan följer det viktigaste ur vår partiledare Mr Perfects stora jultal 1997 inför en folksamling på minst tolv personer. Det ord som han tryckte hårdast på är markerade med fetstil:Jag kan som partiledare och en folkets kämpe försäkra er om att jag lovar att inte göra er besvikna på vad som komma skall. Om ni lägger Er röst på mig, så kommer jag att göra allt för att hålla alla de vallöften jag ger er här och nu. Om något är viktigt så är det att skapa förtroende hos Er väljare, speciellt Er som är förstagångsväljare. Jag bedyrar och lovar därför alla er som är samlade här och nu ett perfekt samhälle, frisk luft, sänkta skatter och bidrag till alla förutom de som inte vill ha. Det Perfekta Partiet kommer att jobba stenhårt med de riktigt tunga frågorna och jag skall personligen göra mitt bästa för att nå vårt mål; ett perfekt Sverige! Det kommer inte att bli lätt, det har vi tagit med i beräkningen, men alla kommer att tjäna på våra ideer i slutändan och massor av folk kommer att få det avsevärt mycket bättre. Av den sönderfallande stat vi har skall Det Perfekta Partiet skapa en ny, fräsch värld att leva i. Pengar skall inte vara något som skall hindra oss i vår kamp för vi kommer att arbeta vårt eget sätt och det kommer att visa sig här att vi är segrarna i det långa loppet. Lägg din röst på Det Perfekta Partiet!

0 Responses to “Det perfekta partiet”



  1. Kommentera

Kommentera

Statestik

  • 46,981 hits

